Jong mannenboxermerk A-dam Underwear op crowdfundingtour

Bart Remmers
Het jonge Nederlandse boxermerk A-dam Underwear heeft in korte tijd zijn plek in de wereldmarkt veroverd met een bijzondere marketingstrategie.

De ondernemers pakken alles op hun eigen manier aan. Van de pasvorm tot de designs en van de marketing tot de duurzame productie. De internationale vraag naar hun biologische boxers groeit naar eigen zeggen explosief. Met een crowdfundingcampagne halen de ondernemers groeifinanciering op.
 
Vijf vrienden uit Amsterdam vonden de ondergoedbranche nogal suf en hebben in 2014 A-dam Underwear opgericht, het meest verfrissende en vooruitstrevende boxermerk voor mannen met karakter. Met hun unieke strategie hebben zij in korte tijd de wereldmarkt veroverd.

Grote internationale groeimogelijkheden

De A-dam Underwear-boxers worden drie jaar na lancering verkocht in meer dan 250 verkooppunten in 14 landen. Om dit verschil groter te kunnen maken is men een crowdfundingcampagne gestart op Crowd About Now. 

Met het geld gaat A-dam Underwear meer boxers produceren om aan de explosief groeiende internationale vraag te kunnen voldoen. Daarmee verstevigen zij hun positie in de wereldmarkt. De crowdfunding is een groot succes. In één week is er bijna 150.000 euro geïnvesteerd. Met dit geld kunnen er voldoende boxers worden geproduceerd, maar de ambitie is groter.  

Investeer in een betere wereld 

Als er meer groeifinanciering wordt opgehaald dan het doelbedrag van 150.000 euro, dan gaat A-dam Underwear in samenwerking met Healthy Seas sokken van gerecyclede visnetten op de markt brengen. Ook wordt het e-commerceplatform verder uitgebreid.

afbeelding van Bart Remmers
Door: Bart Remmers

Bart Remmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Bart