Winkelen 3.0

Is een Virtual Reality pop-up winkel iets voor jouw bedrijf?

Bart Remmers
Bedrijven kunnen voortaan gebruikmaken van Virtual Reality middels virtuele pop-up stores. Retailers en e-commerce merken hebben nu de mogelijkheid om een virtuele, volledig aanpasbare winkel te lanceren die wordt aangedreven door de VR-technologie van Obsess.

Door het fysieke en het digitale te combineren, wil Storefront - het bedrijf achter de pop-up stores - retail toegankelijk maken voor iedereen op de wereld. De Virtual Reality-winkel biedt de mogelijkheid de ervaring van een fysieke winkel te combineren met het gemak van online winkelen.

Winkelruimtes voor de korte termijn

Storefront, het technologieplatform dat merken helpt bij het boeken van winkelruimtes voor de korte termijn, opent de deuren voor elk idee. Het Storefront-team heeft hard gewerkt om de toegang tot winkelruimtes over de hele wereld te democratiseren. Door virtuele pop-up winkels mogelijk te maken, verbetert Storefront de winkelervaring des te meer.

Door deze nieuwe samenwerking met Obsess kunnen merken en retailers een virtuele ruimte boeken in bijvoorbeeld New York, Los Angeles of San Francisco, de voorraad uploaden evenals de lay-out, inrichting, stijl en kleuren gemakkelijk en snel aanpassen. Winkeliers kunnen hun volledige collecties aanbieden die allemaal online te koop zijn.

Beeld: Storefront/Facebook

afbeelding van Bart Remmers
Door: Bart Remmers

Bart Remmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Bart