Appromoters verovert de Aziatische markt

Bart Remmers
De afgelopen zes maanden richtte het Amsterdamse app-marketingbureau Appromoters zich voor het eerst op de Aziatische markt. En met succes. Inmiddels is het aandeel van de totale bedrijfsactiviteiten in Azië gestegen naar 25 procent.

Grootste afzetgebied blijft vooralsnog Amerika met 30 procent, maar door verder te focussen op de Aziatische markt wil Appromoters haar inkomsten vanuit de Azië-Pacific-regio voor het einde van het jaar met 60 procent te verhogen. 

Booming aantal smartphone gebruikers

Van alle mobiele apps die worden gelanceerd in de app-store blijkt slechts 20 procent succesvol. 'De meeste bedrijven hebben een duidelijke focus op het product zelf, terwijl wij ons bezig houden met het verkopen en de marketing van de app', aldus Florian Rost van Tonningen (foto), CEO van Appromoters. 

Het deel van de bevolking in Azië-Pacific dat een smartphone gebruikt is booming, met een verwachte toename van 135,8 procent tussen 2012 en 2018, tot een totaal van 1.366 miljard smartphone-gebruikers in 2018. Florian: 'Dus daar ligt voor ons een enorme kans.'

Succesvol zaken doen

De culturele kloof tussen Azië en Nederland is zo groot, dat het aanvankelijk lastig bleek te zijn voor Appromoters om deze markt te penetreren. Florian: 'We merkten dat Aziatisch klanten het toch prettiger vinden om in hun eigen taal te communiceren. Dat is waarom we besloten hebben professional met Japans en het Mandarijn in Amsterdam aan boord te halen. 

Nieuwkomer, senior accountmanager Ruonan Yang legt uit: 'In de loop der jaren heb ik op werkvlak beide kanten van de twee zo van elkaar verschillende culturen ervaren. Hierdoor heb ik de juiste skills om deze kloof te overbruggen en maakt het Appromoters makkelijker zaken doen in Azië.' 

Zichtbaar in Azië

Om Appromoters meer bekendheid te geven op de Aziatische markt, zal het business development-team de komende tijd tevens een aantal belangrijke branche-evenementen in Azië bijwonen, waaronder China Joy 2018, dat plaatsvindt tussen 3 en 6 augustus in Shanghai.
 

afbeelding van Bart Remmers
Door: Bart Remmers

Bart Remmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Bart